Söndag igen..

Fort går det. Sommaren och helgen...imorgon blir vi tre barn rikare igen. De tre fina storebrorsorna kommer. Det känns fint. Idag när vi kom från stugan fick jag hjärtat i halsgropen. Lillebrors cykel stod inte där den skulle. Har någon fräckt stulit den som han fick nyligen på sin födelsedag. Hur ska jag berätta en sådan sak...strax insåg jag att också hjälmen som hängt i hallen var borta och efter att ha sms:at x-mannen fick vi veta att de hämtat fordonet. Pusssttt. Därefter fortsatta konversationen kring vilka föräldramöten som är på G och vem som går på vad. En sådan här gång visar det sig hur tokigt det kan bli när föräldrar inte har koll och kommunicerar med varandra tydligt. Hur kan det då inte bli när man glömmer bort, eller tar för givet svårare saker. Jag är ändå glad över att vi har det så avspänt mellan oss. Vi kan gå in i varandras hem- eller rättare sagt våra barns hem, där vi inte bor - för att hämta eller lämna saker. Däremot ringer vi ofta och säger till innan, eller efter. Man måste ju respektera den andres privatliv och hem.

Det är värt en tanke eller två. Det viktiga är naturligtvis att inte barnet hamnar i kläm. Det är helt naturligt att det finns saker i båda hemmen och vi får underlätta dessa praktiska frågor så mycket vi kan. Så att barnen får känna att deras liv är helt, bara äger rum på flera ställen. Det har vi klarat bra. Men ack så skönt att cykeln inte var stulen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0