Nytt läsår

Semestern är slut, många förväntningar har uppyllts och andra får återstå till nästa år. Vi har fortfarande inte tillgång till bedömningen av våra barns kunskaper i skolan, vilket är tråkigt. Vi har valt att inte överklaga till Skolinspektionen. Däremot ska jag bli intervjuad i min föräldraroll av dem och det känns ju som ett fint förtroende att bli tillfrågad om.
 
Noterar att blanketten angående barnens kontaktuppgifter förändrats till det bättre. Det står inte längre mamma: Pappa: . Det finns ju så många olika familjer. I år stod det vårdnadshavare på två rader och "annan viktig vuxen" fanns det utrymme för också. Tidigare har jag skrivit in barnens styvpappa i marginalen. För det är ju helt nödvändigt att de har kontaktuppgifterna till honom.
 
Annars jobbar jag så det ryker. Mitt 50% seminarium är på gång. Det är skönt att veta att mina barn hejar på mig, för visst måste de vara "duktiga" ibland. Å andra sidan kan man se det som att vi hjälps åt i familjen. Vi är alla viktiga. Stora som små.
 
/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0